Over Ons

Over ons

Wie Antwerpen, mobiliteit en lifestyle zegt, komt al snel uit bij het onafhankelijke mobiliteits- en lifestylemagazine Nieuwslijn. Dit maandblad zag het levenslicht in april 2009. In no time groeide dit gratis magazine uit tot een vaste waarde voor wie nieuwsgierig is naar de laatste tips rond mobiliteit in de stad.

Vandaag vinden maandelijks niet minder dan 70.000 papieren exemplaren vlot hun weg naar de lezer. Wie onderweg is, neemt het magazine gratis mee uit één van de displays in de Antwerpse metrostations, Lijnwinkels, tram- en bushaltes (onder andere Centraal- en Berchem station, Nationale Bank, Harmonie, Roosevelt, De Bist en terminus Mortsel) en alle Interparkings van Antwerpen. Lees je liever op je smartphone of computer? Je kan ook digitaal bij ons terecht. Wat we je te bieden hebben? Simpel: info over reizen en leven in Antwerpen voor en door Antwerpenaren met een kloppend hart voor “’t stad”.

Concreet betekent dit dat wij er onze missie van maken om jou de juiste info over het openbaar vervoer te verschaffen om je filevrij door Antwerpen te loodsen. In samenwerking met De Lijn informeren we je over tijdelijke dienstregelingen, omleidingen, veranderingen aan het tarief en de verschillende OV-verkooppunten. We kijken ook verder dan onze eigen stadsmuren. Gebeurt er iets vernieuwends in de internationale mobiliteits-scene, dan lees je het zeker bij ons!

Naast informatie over mobiliteit geven we het magazine graag wat extra kleur. Elke maand interviewen we een BV met een sterke affiniteit met de ‘Koekenstad’. Ook voor tips over de leukste nieuwe hotspots in Antwerpen en praktische weetjes kan je bij ons terecht. Voor wie graag puzzelt voorzien we een quizgedeelte met leuke prijzen. Wie weet win je wel een lijnkaart of een waardebon van een van de lokale zaken? Als kers op de taart vind je in Nieuwslijn heel wat kortingsbonnen van winkels, cafés en restaurants. Als je met het openbaar vervoer komt, kan je immers gerust dat extra glaasje bestellen.
Nieuwslijn wordt uitgegeven door het Antwerpse communicatie- en reclamebureau ABNA. De Lijn bezorgt ons haar ge-update reisinfo en omleidingen, ABNA ontfermt zich over de rest en dat steeds met een passie voor communicatie met karakter! Dit bijzondere initiatief bleef niet onopgemerkt. Nieuwslijn werd door de Antwerpse bedrijfsleiders genomineerd voor de titel van ‘Beste productidee van 2010’